Mid Sweden Rebels

Bilar som har rullat i Gnarp

Bilder ur Gert Öbergs fotoalbum.

Här är det nått så ovanligt som en Amerikansk Ford Granada 1975.

Gert är också svag för fransoser, han körde under några en Citroën DS 230 -69 med halv automat.

Gerts pappa körde också jänkare på 60-talet, en Ford Comet Monte Carlo -55.

Trötta Gnarpare på Power Meet i Västerås.

Bilder från Patrik Idèns fotoalbum

Patrik Idèns Pontiac TransAm -75, Cuda -71, SuperBee -70 och Road Runner -70

Bilder från Mårten Bolanders fotoalbum

Mårten Bolanders Dodge Challenger -70.

Bilder ur Erik Larssons fotoalbum

Erik Larssons Dodge Charger och Patrik Idèns Dodge Super Bee.

Erik Larssons Dodge Coronett 440, -65.

Erik Larssons Dodge Dart -68 och Dodge Dart GT -65.

Erik Larssons Plymouth Satellite -66.

Erik Larssons Dodge Charger RT/SE -69.

Bilder ur Leif Berglins fotoalbum

Leif Berglin renoverade denna Dodge Challenger 1970 med 426 HEMI, 727 låda och Dana 60 axel under mitten av 80.talet och var Gnarps snabbaste då. Snabbast i Gnarp är han även idag med sin Dodge Charger med över tusen hästkrafter.


Leif Berglin var ”knutte” några år på tidigt 90-talet sedan han hade sålt sin Challenger. Han åkte då ombyggd HD, FRXP -84.

Bilder från Thomas Ruikkas fotoalbum

Detta är Thomas Ruikkas Ford Mustang -66 som han köpte 1976 och fortfarande äger. Bilen är lackad efter 70-talets mode, Svart med Mirra och den har Mirra lacken kvar än idag.

Bilder från Lars Berglins fotoalbum

Lars Berglins Ford Capri –69 som han monterade Ford 289 V8:a i.

Den röda Chevy Chevelle –69 är Lars Berglins utrustad med 427 L88. Den blå är Tomas Hennings Chevelle och den slanka ynglingen är Street Rulers ordförande Tomas Henning.

Gnarps Epaliga 1980, personerna är från höger: Lars Berglin, Jan-Erik Pettersson, Pelle Belin och Jan Silèn. Tjugo minuter efter att kortet knäpptes blev gänget stoppat av Polisen, ingen av dem fick köra själv där ifrån.

Lars Berglins Volvo period, PV -63, Amazon -62, 142:a –69

Lars Berglins firmabil när han drev BPmacken I Gnarp, en Cheva Pickup -68 och en bild från smörjhallen när det fortfarande gick att få bilen lagad på en bensinmack. Till vänster gamle BPägaren Sixten Mickelsson och till höger den nya ägaren Lars Berglin.

Lars Berglins Dodge Dart GTS -69.

Lars Berglins Impala -65 som genom gick en totalrenovering.

Bilder från Lasse Jonassons fotoalbum

Lasses Chevy Nova -69

Chevrolet Caprice -74

Lasses Dodge Dart GT -68

Lasses Dodge Dart -64

Lasses Mercedes 220 A -58 med rak 6:a som Lasse renoverade under några år tidigt på 80-talet.

Lasses Impala -63 med avtagbart plåttak, men det var mycket enkelt att montera taket vid behov.

Lasses Traja Chopper fotrejkad, han är lite osäker på årsmodellen men förmodligen var det en 750 -67:a

Pontiac Le Mans Cab -68 ägdes av Lasse

Bilder från Jan Silèns fotoalbum

En 18-årig Jan Silèn vid sin Plymouth GTX -70.
Den Svarta Pontiac Firebirde -69:an ägdes av Ove Nordin



Jan Silèns Pontiac GTO -66 och hans fru Fia och en 6-årig Patrik Idèn skymtas i baksätet.

Jan Silèns Pontiac Le Mans -64

Jan Silèns Cheva Monza -75

Per-Ove Brusells Dodge Dart

Jan Silèns första bil, kustombyggd Volvo Amazon -67

Jan Silèns Chopper Yamaha 650 -71

Jan Silèns döttrars Hot Rod

Jan Silèns första rod bygge, Pontiac -29

Jan Silèns andra rod bygge, Cheva 39

Jan Silèns tredje rod bygge A-Ford 31

Jan Silens Plymouth GTX med Tunnelraminsug, kortet är knäppt strax innan han åkte och bytte bort den mot Pontiac GTO 66.an.

Bilder från Åke Hassels fotoalbum

Åke Hassels Cheva Chevelle -72 Inköpt i Harmånger 1985 Rullande renovering, bla något upptrimmad 350 samt uppfräschning av motorrum. Såld 1992, rullar numera i stockholmstrakten.

Åke Hassels VW Bubbla -66, hans första bil införskaffad 1978. genomgått olika stadier av ombyggnad. avställd 1981 och har ej rullat sedan dess. Fortfarande i hans ägo och ska förhoppningsvis besiktas 2008. Och en VW Bubbla -67 Inköpt -81 bytte inredning till röd samt svart teddy!!!!!! Bytte motor till en 1600 insprutare, lackades svart och såldes -87

Bilder från Jan Höglins fotoalbum

Jan Höglins Buick Limited -58.

Bilder ur Ove Nordins fotoalbum.

Ove Nordins vid sin Pontiac Firebird -69 före och efter renovering. Jorå, det gick att bränna däck med den. Street Racing på flygfältet i Hudiksvall, Ove till vänster.

Ove Nordins och Kalle Sjödins racebygge, Chevy Nova -66.

Ove Nordins första bil, Volvo 142: -71

Nyrenoverad och trimmad 426 HEMI som är klar att lyftas i Leif Berglins Dodge Challenger.

Bilder ur Jan-Erik fotoalbum.

Jan-Erik Petterssons första jänkare, Chevrolet Camaro SS med 454:a lackades sedan i röd brilliant.

Jan-Erik Petterssons Chevy Chevelle -66.

Jan-Erik Petterssons Pontiac Trans Am -76

Jan-Erik Pettersson vid sin Chevrolet Corvette -68.

Jan-Erik Petterssons Pontiac Lemans -69, jo vi gillar att bränna däck i Gnarp.

Lasse Sundbergs Camaro SS -70. Visst en däcks värmare, utställning i Hudiksvall och Street Racing på flygfältet.

Jan-Erik Pettersson bränner däck med Epan.

Ove Nordin bränner däck med sin Pontiac Firebird -69.

Kalle Sjödins Dodge charger -71 på utställning i Hudiksvall, tidigt 80-tal.

Street Racing på flygfältet i Hudiksvall där Gnarps Street Racers deltog. Tidigt 80-tal.

Jan-Erik Petterssons Beach Buggy.

Jan-Erik Petterssons vinterbilar, Volvo PV och Amazon.

Pristagare på bilutställning i Hudiksvall, Jan-Erik Pettersson i mitten.

Bilder ur Kalle Sjödins fotoalbum.

Kalle Sjödins och Ove Nordins racebygge Nova -66, Ove håller på att montera Ford 9” bakasxel.

Olle Hill i tvättar tagen vid sin Cadillac Cab -71.

Gnarps Street Racers på flygfältet en solig lördag 1981. Kalle Sjödins Dodge Charger, Jan-Erik Petterssons Chevrolet Camaro och Jan Silèns Plymouth GTX.

Kalle Sjödins Dodge Charger med 440 Magnum och Hemi låda.

Kalle Sjödins Oldsmobile Cab -70.

Copyright © 2008-2015 Mid Sweden Rebels Hälsingland. All rights reserved.